Tuesday, June 07, 2005

Star Wars as Political Commentary?

I saw the new Star Wars when I was out of town. I was raised with the ewoks as a Star Wars fan from birth so it's kind of sad to see it come to an end.
While I watched, my liberal-Democrat mind thought it detected a political commentary on the state of democracy in the US today: We've got the Senate, the figure head of the Senate has increased powers because of a war that some don't feel was justified, etc.
My husband thinks I'm crazy but what do those of you who've seen it think?

11 comments:

Renee said...

LOL! Wow, Anna... you're deep :-)
I haven't seen it, nor do I have even the slightest desire to see it. John and I watched Episode III (I think) when it was in the theater, and that it the only Star Wars movie I have ever seen and I must say, I won't watch any others. I know I'm like the only person on the planet to say that, but I'm just not into shit like that, I guess.

Jen said...

I'm not into the movies either, but I watched them all to get up to speed to go see this one with Jeff.

Yeah, you really cant just watch Episode 1 or 2 (3 is the one that just came out) and then say you dont like SW. From what I hear from the hard core fans, 1 and 2 aren't nearly as good as the originals (4-6). I have to say, those ones WERE pretty good. So at least TRY one of the other ones, maybe.

There were a couple of lines in the movie, Anna, that could apply to the state of our politcal system today...too bad I don't remember any of them. =-) But I remember thinking, hmmm......

Whether the political statement is intentional or coincidental, though, I'm not sure. But like I said on the phone, there have been others to notice the parallelism to today's society. So no, it's not just in your head.

Jen said...

Holy crap, I used LOTS of big words in that post.

Anna said...

I didn't care for Episodes I1 & 2. I liked 4-6 (the originals) much better, but as I said, I was raised by ewoks, so whatever.

Renee said...

LOL Anna :-)
So maybe it was Episode I that I saw... whatever. But no, I'm not gonna watch any of the other ones. Cannot put myself through the torture. Sorry SW fans :-)

keesh said...
This comment has been removed by a blog administrator.
keesh said...

Renee - I am totally with you. I saw them when I was little because my brother loved them. other than that, i have no interest. So anyway, that is that. I have no idea what they said in the movie anna, so I can't help :).

Anna said...

OK, so I'm not going to get any answers here?
Don't make me go back over to Eric's blog- that mean girl yelled at me last time I was there and there was talk of having to defend myself in an all-out drop-down jello wrestling fight!

Jen said...

Yeah, she was a raging bitch that day. She got pretty damn defensive for a "casual fan." I'll never understand the mindset of those who get that riled up over a movie.

But frankly, yeah, you'd probably have to go there to get a good SW discussion on. ;) I'd ask Jeff to come comment, but I dont think you guys are talkin to him yet. ;)

LocuTus of Borg said...

ooooo girls jello wrestling fight?!?

hmmmm interesting ... what were we talking about? star wars? politics?

whatever .. what flavor jello? =)

Jen said...

LOL Borg.